POTRZEBUJESZ WSKAZÓWEK LUB PORAD ?

OPROGRAMOWANIE DIAGNOSTYCZNE

Sterownik Oprogramowanie
Diagnostyczne
Firmware Data Pobierz
4SAVE MAX, 4SAVE BEST, 4SAVE ECO 4SAVE Soft 1.21.1.0-0 A1.21 2019-09-09 4SAVE Soft 1.21.1.0-0 Setup.exe

HISTORIA ZMIAN – FIRMWARE




1. Poprawiono wykrywanie sterownika OBD jak 2 urządzenia w samochodzie.
2. Poprawiono komunikat przy braku kalibracji.
3. Poprawiono algorytm zapisu nastaw do pamięci.
4. Poprawiono algorytm komunikacji z OBD dla samochodów hybrydowych.
5. Usunięto problem pokazywania obciążenia silnika jak wyłączona stacyjka.
6.Poprawiono algorytm wykrywania stanu OL_High dla autoadaptacji.
7. Dodano nowe nastawy:
- Opóź. odczytu danych
- Połącz z OBD
- Typ lambdy OBD
8. Dodano opcje autokalibracji "Nie kasuj map wtrysku i korekcji docelowych”.



1. Dodano obsługę emulatora ciśnienia paliwa FPE.
2. Zmodyfikowano algorytm autokalibracji.
3. Poprawiono algorytm migracji nastaw przy aktualizacji sterownika.
4. Poprawiono algorytm zezwolenia na start silnika bezpośrednio z gazu (gdy włączona opcja "szybki start").
5. !!! Udoskonalono algorytm zmiany kolejności wtryskiwaczy gazowych. Teraz układ działa w 2 trybach:
- Zmiana kolejności wtrysku gazu
- Wyprzedzanie sekwencji wtrysku gazu.
Dla każdego z trybów emulatory wtryskiwaczy benzynowych działają prawidłowo.
6. Udoskonalono algorytm nakładania paliw.
7. Dodano mapę dolewania benzyny od ciśnienia gazu.
8. Poprawiono algorytm zgłaszania błędu od zbyt wysokiego ciśnienia gazu w przypadku gdy dolewanie benzyny aktywne.
9. Poprawiono algorytm wyliczania obciążenia silnika.
10.Usunieto problem błędnego ładowania mapy MAP korekcja z pliku nastaw (gdy w nastawach ustawiony silnik TURBO).
11.Poprawiono algorytm przełączania na gaz, jeżeli nastawa Przełączenie cylindra ustawione na 0[ms].
12.!!! Usunięto problem szarpania przy przełączeniu z gazu na benzynę w przypadku braku gazu (sterownik 6,8 cylindrów).
13.Popawiono algorytm detekcji OL (autoadaptacja).



1. Poprawiono algorytm OBD dla samochodów z 2 sterownikami na OBD (ECU + skrzynia automatyczna).
2. Poprawiono algorytm wykrywania sondy Lambda z OBD. (Kiedy dostępne 2 sondy lambda dla 1 banku).
3. Poprawiono algorytm detekcji błędu stacyjki.
4. Zablokowano generowanie błędu od sondy lambda jeżeli sonda lambda z OBD i brak odczytu sondy lambda oraz OBD wyłączone lub ustawione nie generowanie błędów od OBD.
5. Dodano nastawę Emulator poziomu paliwa.
6. Poprawiono algorytm detekcji wtryskiwaczy gazowych. (Sporadyczne występowanie błędów losowych wtr. gazowych (A1.17 i A1.18 wersja firmware)).
7. Poprawiono algorytm detekcji obrotów.



1. Usunięto problem sporadycznego pojawiania się błędu systemowego S1001.
2. W przypadku utraty połączenia z centralką ustawiane jest ostrzeżenie, a nie błąd. Dzięki temu dalsza praca na gazie jest możliwa.
3. Dodano ostrzeżenia w przypadku błędu wyjść AUX_OUT (Ps_Sw_RS_Supply, GLS_AuxOut1, AuxOut2)
4. Zmieniono algorytm detekcji napięcia po kluczyku.
5. Dodano nastawy GLS/Aux Out 1 i Aux Out 2.
6. Poprawiono algorytm podgrzewania wtryskiwaczy, zminimalizowano problem zrostu ciśnienia gazu przy podgrzewaniu wtryskiwaczy.
7. Poprawiono algorytm sprawdzania wtryskiwaczy gazowych.
8. Poprawiono algorytm dolewania benzyny w przypadku, gdy nastąpi zapętlenie wtryskiwaczy benzynowych.
9. Usunięto problem zgłaszania błędu wtryskiwaczy po za ustawionymi w programie (A1.17 wersja firmware).



1. Poprawiono algorytm detekcji zbyt niskiego ciśnienia w przypadku braku +WtrBenz.
2. Poprawiono algorytm funkcji START-STOP w przypadku chwilowej utraty połączenia z OBD.
3. Usunięto problem zgłaszania błędu od sondy lambda w przypadku, gdy praca na benzynie i włączona adaptacja.
4. Dodano obsługę sterowników 8 cylindrowych. (2 Banki).
5. Poprawiono algorytm detekcji maksymalnych obrotów przy paracy na gazie.
6. Poprawiono algorytm OBD dla samochodów z 2 sterownikami na OBD (ECU + skrzynia automatyczna).
7. Poprawiono algorytm OBD w przypadku, gdy sterownik benzynowy nie wspiera niezbędnych PID-ów.
8. Poprawiono algorytm wtrysku w przypadku, gdy wtryskiwacze benzynowe zapętlone i aktywne dolewanie benzyny.
9. Poprawiony algorytm dotrysku benzyny. We wcześniejszych wersjach 1 cykl mógł być nieprawidłowy.
10. Poprawiony algorytm wyliczania obrotów z impulsów wtrysku benzyny w przypadku, gdy wtryskiwacze benzynowe zapętlone.
11. Poprawiony algorytm obliczania obrotów dla silników Turbo.
12. Poprawiono problem generowania błędu komunikacji z przełącznikiem CP w przypadku gdy napięcie zasilania poniżej wartości umożliwiającej komunikację z CP.
13. Poprawiono algorytm automatycznego przełączania na benzynę (autoadaptacja).
14. Poprawiono algorytm sterowania elektrozaworem dla niektórych wersji sprzętowych.
15. Poprawiono pracę sterownika przy niskich napięciach zasilania <10[V] (Rozruch, Tryb awaryjny, Praca na gazie).
16. Usunięto błąd nie wyłączania diod na przełączniku po wyłączeniu stacyjki jeżeli wybrana opcja - Przewód stacyjki (Podłączony do +akumulatora lub Nie podłączony). Problem pojawił się w wersji firmware A1.15.
17. Usunięto problem tracenia komunikacji z przełącznikiem, jeżeli napięcie zasilania >20[V].



1. Poprawiono detekcję impulsów wtrysku benzyny w przypadku braku +WtrBenz.
2. Poprawiono algorytm OBD dla samochodów z 2 sterownikami na OBD (ECU + skrzynia automatyczna).
3. Poprawiono problem błędnego odczytu korekcji OBD (Astra 2006 1,8).
4. Poprawiono odczyt MAP z OBD.
5. Zablokowano możliwość autoadaptacji w przypadku, gdy sygnał MAP nie jest dostępny.
6. Zablokowano zapisywanie do mapy wtrysku benzyny jeżeli sygnał MAP nie jest dostępny.
7. Dodano podgrzewanie wtryskiwaczy.
8. Poprawiono algorytm przełączania na zimnym silniku.
9. Poprawiono działanie P->G nakł. paliw i G->P nakł. paliw.
10. Dodano nastawę - Sygnalizacja przełączenia na gaz.
11. Dodano nastawę - Nie ustawiaj błędu OBD po utracie połączenia (problem Toyoty zrywającej połączenie po kilku minutach).
12. Poprawiono algorytm odczytu wtrysku benzyny po wyłączeniu stacyjki.
13. Poprawiono algorytm zgłaszania błędu OBD jak nie widzi +WtrBenz.



1. Poprawiono wykrywanie statusu układu paliwowego (OBD).
2. Poprawiono algorytm komunikacji z OBD (ISO14230 fast init).
3. Poprawiono algorytm wyszukiwania interface-u OBD.
4. Poprawiono algorytm zmiany LTFT (Autoadaptacja).
5. Usunięto problem nie zapisywania dat wystąpienia błędu i historii kasowania OBD w pewnych sytuacjach.
6. Poprawiono algorytm detekcji sekwencji wtrysku.



1. Poprawiono algorytm detekcji błędów w obwodzie elektrozaworu.
2. Poprawiono wygaszanie diod LED w centralce w przypadku, gdy przewód napięcie po kluczyku podłączony do akumulatora.
3. Poprawiono detekcję napięcia po kluczyku.
4. Poprawiono detekcję błędu od za niskiego napięcia zasilania.
5. Poprawiono detekcje błędu braku obrotów.
6. Poprawiono detekcję błędu wtryskiwaczy benzynowych.
7. Poprawiono algorytm wykrywania interface-u OBD.
8. Poprawiono algorytm łączenia z OBD (5 Baud) po włączeniu stacyjki.
9. Poprawiono algorytm detekcji błędu komunikacji z OBD, po wyłączeniu stacyjki.
10. Poprawiono algorytm komunikacji z OBD.
11. Poprawiono algorytm detekcji cut-off.
12. Poprawiono algorytm przełączania na benzynę.
13. Dodano nastawę silnika Start-Stop system.
14. Poprawiony algorytm ustawiania błędów od sondy lambda.
15. Poprawiono odczyt obrotów z OBD (CAN).
16. Poprawiono algorytm przełączania na zimnym silniku.
17. Poprawiono algorytm komunikacji z przełącznikiem.



1. Poprawiono algorytm zbierania map docelowych OBD (TuneOBD).
2. Poprawiono algorytm automatycznego kasowania błędów OBD.
3. Poprawiono odczyt ciśnienia kolektora z OBD.
4. Poprawiono odczyt sondy lambda z OBD.
5. Dodano mapę RPM z możliwością wyłączania adaptacji dla określonego obszaru.
6. Dodano obsługę adaptacji w pętli otwartej OL.
7. Dodano opcję "Dolewanie benzyny" jeżeli adaptacja OL aktywna i mieszanka uboga.
8. Dodano błędy/ostrzeżenia w przypadku uszkodzenia sond lambda.
9. Zmieniono algorytm wyliczania korekcji STFT w autoadaptacji.
10. Poprawiono algorytm ustawiania komunikatu o zapętleniu wtryskiwaczy gazowych.
11. Poprawiono algorytm komunikacji z OBD w przypadku samochodów z 2 sterownikami OBD.
12. Poprawiono algorytm odczytu sond szerokopasmowych z OBD.
13. Poprawiono algorytm odczytu PID-ów użytkownika z OBD.
14. Zmieniono sposób łączenia z OBD. Sterownik z trybie "benzyna" nie łączy się z OBD, aby była możliwość połączenia się testerem OBD.
15. Poprawiono algorytm wyliczania obrotów, jeżeli połączony z OBD.
16. Dodano opcję wyboru typu podłączonej sondy lambda.
17. Zmieniono minimalną temperaturę dla autoadaptacji na 60 [C].
18. Przyspieszono zmianę LTFT dla autoadaptacji.
19. Zmieniono algorytm wyliczania odchyłki dla autoadaptacji Tune. Szybsza reakcja na odstrojenie.
20. Dodano historię skasowanych błędów OBD.
21. Poprawiono algorytm dodawania błędów na listę.
21. Poprawiono "odświeżanie" w czytniku OBD.
21. Dodano panel z komunikatami o aktualnym stanie sterownika np. obroty powyżej max.
22. Poprawiono algorytm przełączania na benzynę z celu zbierania map docelowych dla autoadaptacji.
23. Poprawiono algorytm "auto stop" dla autoadaptacji TuneOBD.
24. Zmieniono reakcję na błąd połączenia z OBD, teraz błąd ten nie powoduje przełączenia na benzynę.
25. Poprawiono algorytm detekcji cutoff dla impulsów wtrysku.
26. Poprawiono algorytm ustawiania błędu od braku obrotów.



1. Dodano opcję rodzaj silnika do obsługi silników Valvetronic i Wankel.
2. Dodano autoadaptacje na bazie map wtrysku benzyny (Tune) i od OBD (TuneOBD).
3. Dodano opcje:
- Wyłącz buzzer (wyłączanie dźwięku buzer-a)
- Wyłącz kontrolkę "check" (wyłączanie kontrolki "check" w przełączniku)
4. BARDZO WAŻNE - Usunięto błąd "gubienia" charakterystyk od ciśnienia i temperatury dla wybranego wtryskiwacza po resecie sterownika.
Po wgraniu tego firmware należy jeszcze raz wybrać rodzaj wtryskiwacza gazowego, aby załadowały się prawidłowe charakterystyki.
5. Usunięto problem pojawiania się błędu o zbyt długim czasie autokalibraci jeżeli oczekiwanie na temp. reduktora.
6. Usunięto problem automatycznego przełączania na gaz po osiągnieciu min temp reduktora, jeżeli autokalibracja aktywna i temp. reduktora poniżej progu rozpoczęcia kalibracji.
7. Usunięto problem "usypiania się" sterownika w przypadku aktualizacji przy pracującym silniku.
8. Usunięto problem braku możliwości ustawienia niezerowego czasu przełączenia cylindra jeżeli wyprzedzony cykl wtrysku gazu.
9. Po zmianie nastaw opcji "Max czas wtrysku gazu" opcja działa od razu bez konieczności wyłączania "stacyjki".
10. Zmieniono minimalne ciśnienie kolektora dla mapy z czasami wtrysku gazu na 0,1 [bar].
11. Dodano redukcje korekcji OBD.
12. Dodane nakładanie paliw przy przełączaniu z benzyny na gaz i z gazu na benzynę.



1. Dodano obsługę odczytu MAP przez OBD, do tej pory była dostępna opcja, ale nie działała.
2. Uruchomiono obsługę CAN extended.
3. Dodano obsługę komunikacji (ISO9141, ISO14230..).
4. Dodano automatyczne wyszukiwanie interfejsu OBD.
5. Poprawiono algorytm sterowania wtryskiwaczami gazowymi.
6. Po kalibracji sterownik ustawia teraz max ciśnienie gazu.
7. Poprawiono komunikację z panelem sterującym.
8. Zmodyfikowano algorytm ustawiania błędu od za wysokiego ciśnienia.
9. Zmodyfikowano sposób detekcji obrotów jak połączony z OBD.
10. Dodano odczyt VIN, jeżeli połączony z OBD.
11. Dodano opcje prędkość OBD.
12. Dodano błąd w przypadku wykryciu niepoprawnego interfejsu OBD.
13. Zwiększono dokładność sterowania wtryskiwaczami gazowymi.
14. Poprawiony błąd szybkiego przełączania z gazu na benzynę "z przycisku" jak jest aktywna opcja Fast start.
15. Poprawiony odczyt obrotów z impulsów benzyny.
16. Poprawiona obsługa odczytu MAP przez OBD.
17. Poprawiona obsługa nastaw fabrycznych dla OBD.
18. Poprawiona bazowa korekcja od ciśnienia.



1. Poprawiono mapy po kalibracji, dodano jeden punkt przed punktem kalibracji.
2. Poprawiono algorytm automatycznego kasowania błędów.



1. Poprawiono błąd z zapisywaniem wykonanych uruchomień awaryjnych do nastaw.
2. Dodano obsługę OBD (na razie CAN STD 500K)
- odczyt błędów zarejestrowanych
- odczyt błędów oczekujących
- kasowanie błędów sterownika benzynowego
- odczyt PID-ów użytkownika (czytnik parametrów OBD)
- automatyczne kasowanie błędów sterownika benzynowego
3. Poprawiono błąd nie zapisywania do EEPROM zmiany typu silnika na Turbo !!!!
4. Poprawiono błąd zmiany mapy wtrysku i mapy od MAP w przypadku wgrywania ustawień do sterownika.
5. Dodano ramki zamrożone.
6. Zmieniono mapy w po kalibracji (ilość dostępnych punktów).
7. Zmniejszono stałą czasową do pomiaru poziomu gazu.
8. Dodano opcję z przypadku zasilania czujnika poziomu gazu z elektrozaworu.
9. Dodano kasowanie map wtrysku po wykonaniu kalibracji.
10. Zoptymalizowano czasy autokalibracji.
11. Poprawiono mapę po kalibracji, jeżeli nie jest podłączona rurka podciśnienia do reduktora.
12. Rozwiązany problem nieprawidłowego pojawiania się błędu od za niskiego napięcia akumulatora.



1. Dodano obsługę typu wtrysku: sekwencyjny/półsekwencyjny...
2. Dodano funkcję szybki start.
3. Dodano obsługę maksymalnego czasu wtrysku gazu na zimnym silniku.
4. Poprawiony algorytm obsługi dotrysków.
5. Dodano obsługę algorytmu MAZDA.
6. Dodano korekcję przepływu wtryskiwaczy.
7. Dodano korekcję czasu otw./zamk. wtryskiwaczy.
8. Dodano sekwencje wtrysku gazu.
9. Dodano opróżnianie ciśnienia gazu.

HISTORIA ZMIAN – OPROGRAMOWANIE DIAGNOSTYCZNE




1. Poprawiono błędne zapisywane rozszerzenia pliku oscyloskopu w wersji 1.20.1.0
2. Dodano domyślne katalogi z ustawieniami (Settings) i oscyloskopami (Oscilloscopes).
3. Dodano automatyczne zapisywanie nastaw przed przywróceniem ustawień fabrycznych.
4. Poprawiono polski pliki językowe: polski, bułgarski, rosyjski.



1. Dodano A1.20 firmware.
2. Usunięto problem nie działania trybu prostego.
3. Dodano przy zapisywaniu ustawień i oscyloskopu nazwę składającą się z Producenta samochodu Modelu i aktualnej daty.
4. Poprawiono problem zawieszania się aplikacji w przypadku gdy zmieniamy rozmiar okna głównego aplikacji.
5. Dodano możliwość zmiany rozmiaru okien czytnika OBD i danych autoadaptacji.



1. Dodano A1.19 firmware.
2. Poprawiono rosyjski plik językowy.
3. Poprawiono polski plik językowy.



1. Dodano opis portu COM (USB, Bluetooth)
2. Usunięto błąd nie zapisywania następujących nastaw w pliku nastaw i oscyloskopu dla sterownika 8 cylindrowego:
- Typ lambdy 1
- Źródło sygnału RPM
- Wtr. benz. - konfiguracja banków
- Bank 1, 2 korekcja
- GLS/AUX wyjście 1
- AUX wyjście 2
3. Zaktualizowany bułgarski plik językowy.



1. Usunięto problem ustawiania wartości maksymalnej, jeżeli zmniejszamy
nastawę poniżej minimalnej.
2. Dodano obsługę map 2D i 3D myszką.
3. Dodano zakładkę urządzenia zewnętrzne. (kontrolki GLS/AUX wyjście 1 i AUX wyjście 2)
4. Zaktualizowano polski plik językowy.



1. Dodano obsługę sterowników 8 cylindrowych (2 banki).
2. Dodano języki: Bośniacki, Serbski, Niemiecki, Kambodżański.



1. Poprawiono odczyt plików oscyloskopu.
2. Poprawiono pliki językowe.



1. Dodano język grecki.



1. Dodano język ukraiński.



1. Dodano okno z historią kasowania błędów OBD.
2. Usunięto problem nie zapisywania map wtrysku benzyny do pliku ustawień.
3. Dodano tryb DEMO w menu Połączenie.
4. Jeżeli kod komputera na liście modyfikacji zgodny z twoim PC to wyświetlane - Twój kod PC
5. Poprawiony plik językowy PL



1. Dodano język bułgarski.
2. Usunięto problem braku możliwości wyłączenia sygnału na oscyloskopie.



1. Dodano informację przy otwieraniu jeżeli plik uszkodzony.
2. Automatyczne pokazywanie okna z danymi autoadaptacji po połączeniu ze sterownikiem jeżeli adaptacja włączona.
3. Poprawiono wyświetlanie map wtrysku benzyny.
4. Usunięto problem braku możliwości zmiany map 3D jeżeli zaznaczona opcja odwracania obrotów !
5. Dodano możliwość zmniejszania dokładności wyświetlania czasów wtrysku, po naciśnięciu na wartość czasu wtrysku.
6. Poprawiono wyświetlanie symbolu "lambda" dla sondy szerokopasmowej w czytniku OBD.
7. Zmieniono wielkość kropki na mapie 3D i dodano kropkę na mapie 2D.
8. Dodano kolorowanie zakładki "Błędy" w przypadku gdy na liście są
jakieś błędy.

HOMOLOGACJA

Sterownik Homologacja Data Pobierz
4SAVE BEST, ECO, MAX 10R 2019-01-21 E8_10_8712_01.pdf
4SAVE BEST, ECO, MAX 67R 2019-01-21 E8_67_8713_01.pdf
4SAVE BEST, ECO, MAX 110R 2019-01-21 E8_110_8714_01.pdf

Chcesz uzyskać profesjonalną poradę, wsparcie lub informację o produktach firmy EDDC?

Napisz do nas:

Imię i nazwisko *

Adres email *

Telefon *

Firma *

Kraj *

Treść wiadomości

[recaptcha]

* Pola wymagane

Wszystkie pytania i wątpliwości pomoże rozwiązać nasz profesjonalny zespół doradców technicznych.

Kontakt

Jeżeli masz jakieś pytania, zostaw wiadomość, skontaktujemy się z Tobą.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search